Friday, 26 August 2011

Persiapan Raya

Salam....

Saya dh siap masak dh untuk berbuka nnt..hehehe..masak ikan jebong masak gulai kunyit (resepi dari kakak ipar - org ganu)..

Dah 26 ramadhan arini yer..dah nak dekat raya nie kan..seronok x?mesti la seronok kan setelah sebulan kite berpuasa..anak2 lagi la x sabar nk raya..saya nie pn mesti la seronok jgk sbb nk balik kg di TAIPING..


Nie signboard kt stesen keretapi Taiping..rumah saya memang dkt dengan 
stesen keretapi Taiping...

Tapi lepas solat raya balik kg mak abah plak kat TELUK INTAN plak...biase tiap2 tahun mmg mcm tu..adik bradik mak abah berkumpul..atok n opah belah mak dh xde..tinggal atok belah abah je..pastu raya ke-2 dh nk balik ke TERENGGANU plak...kejap je raya kt sane sbb nk berkumpul adik bradik (8 org) kt ganu plak..yela parent belah Mr.Azmi dh x de..kene la pakat adik bradik kn..tapi saya x dpt nk beraya ngan kwn2 lame di Taiping..sedih..=(..xpe la salkan dapat beraya ngan family kn..kwn2 blh set time lain la..blh buat reunion ke, kn..(nk pujuk hati la nie)..

Ape persiapan korang yer?saya ala kadar je..xde nyer nk tukar2 perhiasan rumah..cukup kemas n bersih untuk org dtg beraya sudah la..ntah la, saya lebihkn kepada nk beli baju2 raya anak2 & diri sendiri je..kalu ade lebih baru la pikir nk beli ape untuk cantikkan lg rumah yg memang x berape cantik...hehehe..tp biase Mr.Azmi suke mengecat, tahun nie x sempat plak sbb busy sikit..

Ahad nie insyaallah nk berangkat pulang ke Taiping..semoga perjalanan yg mengambil masa lebih kurang 7jam berjalan dengan lebih lancar..Insyaallah..



No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...