Wednesday 17 August 2011

MY SKIN CARE

Sudah masuk hari ke 17 nampaknyer kite berpuase yer...uisssshhhh mesti masing2 tak sabo nak raya kan...sabo2..saya pn tak sabo jgk nie...hehehe...

Kali nie saya nk bercerita tentang my skin care...

Dulu muka saya nie mmg oily ade bintik2 coklat kt pipi..tak tau la jeragat ke ape kn..maklumla umur dh makin meningkat..anak yg sulung dh pandai sgt mengomen..."eh, muke umy byk bintik2 la"...ishhh, umy mmg tak suke bintik2 tu...mmg mcm2 produk dh try..LOREAL, NIVEA, OIL OF OLAY, TIA EMILIA...tu je la kot rasenyer..tp mcm tu jgk..muke nie bile berpeluh lg banyak la kluar minyaknyer...berkilat2..

Pastu duk search kt internet cari produk2 untuk anti-aging nie...duk cari2 ade la beberape produk yg di katakan paling bagus la..MARY KAY, AMWAY, SK II, CLARINS...pastu try la MARYKAY..mahal jgk tp blh tahan berbulan2..okla..tp mcm x berkurangan la pulak..bile dh abis mcm ssh plak nk cari stok tu kt t'ganu..sblm tu beli online je..(kalu nk beli satu2 mcm x berbaloi plak kalu online kn)..pastu try AMWAY plak..murah sikit dari MARY KAY tp ok la set skin care dia..kebetulan kedai amway ade kat kuantan so, ok la..ok plak rase krim muke dia..pakai 1 set...


ARTISTRY - Set Time Defeance (Anti-Aging)

Mmg tahan berbulan2 jgk la..tapi biase la yg akan habis dulu facial wash dia la...bile dh abis saya campur jgk facial wash whitening dari rangkaian yang same jgk..mmg ok la...saya start pakai bln 12 bln lepas smpi la skrg..walaupun agak mahal tapi berbaloi la jgk..tahan berbulan2 dan berkesan kt kulit muka saya nie...skrg kulit muka yg oily dh kurang la skt begitu jgk dgn bintik2 coklat kt pipi tu...

Semua produk lain dari rangkaian AMWAY jgk saya guna..scrub, masker, makeup remover, eye cream, multivitamin dll..


Eye Cream
(Lebam mata saya dh tak berape lebam sejak guna krim nie) 

Polishing Scrub
(saya guna 2x seminggu)

Eye & Lip Makeup Remover
(saya gune nie untuk bersihkan eyeshadow di mata)

Kalau korang minat nak beli produk2 AMWAY boleh la beli ngan saya jugak...hehehe...(nk promote rupenyer fieza nie...patutla semangat citer pasal AMWAY)

Tapi ade jgk amalan tradisional yg saya amalkan untuk kulit muka nie..mekap pn saya tak suke pakai tebal2...simple2 je..bagi muka x pucat ok la kan..

Next time la citer pasal mekap plak...kalu tak pn citer pasal amalan tradisional ke kan..
......Anything Story....Sekadar Berkongsi Cerita je yer....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...