Tuesday 21 January 2014

Assalamu'alaikum 2014

Lama dah aku nie tak update blog nie...
Sibuk dengan aktiviti2 ngan anak2 dan rumah sepanjang masa..oppss lupe plak, termsk la utk si suami jgk..:-) <3<3
Anak baru 3 dah terasa mcm tak cukup masa sangat2 kn...
Org lain yang ade ramai anak pn tak kecoh macam aku nie haa..:D :D



******************************************************
Sempena tahun 2014 nie, aku berazam utk dpt membahagikan masa dan memggunakan masa dengan sebaik2 nya..
Utk suami,anak2,rumah,masak (cuba jugak utk meluangkan mase utk masak..masakan air tangan isteri/ummi kan lebih afdhal :D) & bisnes (http://beautyslimcorset.blogspot.com/)...juga tak lupa ibubapa juga Allah s.w.t...

******************************************************

Alhamdulillah tahun nie, ketiga2  dpt juga aku meluangkan mase utk mengaji di waktu pagi 2x sehari ahad & isnin (kalau hari2 kan bagus)..tapi yela,ustazah pun ada keje lain jugak kan..lgpun bkn aku sorg yg diajarnya..
Mengaji kat surau panalex (kat Kerteh la kat area umah aku..dkt je)
Mengaji start 9 pagi..ikut turn sape ygs smpi dulu dia start ngaji dulu...biase aku org 1st sbb nk hbs dulu kan..blh blk awal buat keje umah plak...
Dpt jgk kenal2 org kt situ..
Menmbah kenalan dan mengeragkan lg silaturrahim..
Alhamdulillah suamiku izinkan..dia pun dpt pahala jgk kan..:-)
Mengaji nie dpt pahala dan bila memperdengarkan cara bacaan A-Quran kita depan mereka yang arif tentang bacaan Al-Quran, dptla perbetulkan mana yg patut...
Aku nie jns pemalu ya amat tp bab2 ngaji nie nk buat ape malu kan..ilmu yg baik..pahala pn bertambah..
Ilmu tu dpt la diturunkan pada anak2 plak..
Biasa lepas maghrib ajar anak2 mengaji..

******************************************************

******************************************************
Dulu kecik2 abah yg ajar kami adik bradik mengaji..Alhamdulillah dah 3x khatam Al-Quran..

Mana tau nnt anak2 dah besar tggl berdua ngn suami dan masa pun terlebih bolehla ajar budak2 ngaji plak kan..InshaaAllah...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...