Thursday 13 October 2011

Lempeng Untuk Anak2

Resepi nie mmg sgt simple n mudah disediakan....anak2 saya mmg suke lempeng nie......biase time breakfast/minum petang saya akan buatkan utk anak2.....boleh la sedapnyer *takkan nk puji diri sendiri kot kn*.....saya ade ikut resepi kt blog sorang member nie.....tp saya ade modified sikit...cume tambah sikit bahan dia nk jd lg sedap....*sedap la kununnnn*......

BAHAN2 NYER

2 cawan Tepung gandum (jangan cair sangat n jangan pekat sangat)
300ml Susu segar
3 sudu besar gula
2 sudu besar marjerin (dicairkan....minyak masak pn boleh)
2 sudu besar nestum (saya suke2 tambah....kalu x nak tambah pn x pe)
1 biji telur (kalu x suke x payah pun xpe)
1 sudu kecik esen vanila
Sedikit serbuk penaik

Pastu humban je semua bahan2 tu dalam blender.....

Dah blender panaskan non stick pan (supaya x melekat) dengan sedikit mentega......

Dah panas boleh la masakkn lempeng yg dh siap diblend yer puan2...ikut la nk kecik ke besar saiznyer, ikut ketebalannyer jgk nk tebal mane.....

Dah masak boleh la dihidangkn untuk dimakan.....

*saya lipat 2 n intinyer saya letak mentega kacang....sbb anak2 mmg suke....*

 Gambar lempeng x berape cantik main belasah je snap....ok la tu kn....(^_^)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...